Caută

Utilizarea înscrisurilor în formă electronică de către autorități

Actualizată în: Apr. 10

A fost publicată Ordonanța de Urgență nr. 38/2020 privind utilizarea la nivelul autorităților și instituțiilor publice a semnăturii electronice și a documentelor electronice.


Potrivit noilor reguli, actele emise în format electronic de autoritățile și instituțiile publice vor fi semnate cu semnătura electronică calificată.

Așadar, actele și documentele autorităților și ale instituțiilor publice semnate cu semnătura electronică calificată vor avea forța juridică a înscrisurilor autentice.

Începând cu data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, autoritățile și instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică.

Înscrisurile semnate cu semnătură electronică avansată, care sunt transmise prin utilizarea unor mecanisme de autentificare de nivel substanțial sau ridicat, sunt asimilate, în ceea ce privește condițiile și efectele lor, cu înscrisurile sub semnătură privată.

În vederea primirii documentelor electronice, autoritățile și instituțiile publice vor pune la dispoziție portaluri proprii sau vor utiliza astfel de instrumente puse la dispoziție de către terți.

În situația în care primirea documentelor electronice nu se poate realiza astfel, autoritățile și instituțiile publice vor utiliza în acest sens poșta electronică.

27 afișare

© Copyright 2020 MT Legal Blog. Toate drepturile rezervate.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now